Najczęściejzadawane pytania

Pyt.: Jak wysyłać monety do NGC w celu wykonania gradingu i uwierzytelnienia? 

Odp.: Jest kilka sposobów wysyłania monet do NGC w celu wykonania gradingu i uwierzytelnienia:

  1. Dołączenie do Stowarzyszenia Kolekcjonerów NGC i wysłanie monet bezpośrednio do firmy NGC.
  2. Wysyłka przez oficjalne Centrum Wysyłkowe NGC. Kliknij tutaj, aby zobaczyć listę Centrów Wysyłkowych NGC albo prześlij monety za pośrednictwem dealera NGC. Aby odszukać najbliższego dealera, odwiedź Lokalizator dealerów NGC.

Pyt.: Jak mogę zostać dealerem NGC?

Odp.: Aby zostać dealerem NGC, trzeba złożyć wniosek. Skontaktuj się z Obsługą klienta w firmie NGC i poproś o egzemplarz wniosku dla dealerów NGC.

Pyt.: Jakie monety są przyjmowane do gradingu i uwierzytelnienia przez firmę NGC? 

Odp.: Firma NGC dokonuje gradingu większości monet amerykańskich, światowych i zabytkowych. Aby uzyskać odpowiedź na określone pytanie, należy skontaktować się z działem obsługi klienta w firmie NGC. Firma NGC nie pakuje monet, które nie są prawdziwe, których autentyczność pozostawia wątpliwości lub które były poddane modyfikacjom. Firma NGC nie pakuje monet z osadem na powierzchni, w tym z PCW. Monety z osadem należy przesłać do działu Numizmatycznych Usług Konserwacyjnych (NCS) – firmy stowarzyszonej – przed dokonaniem gradingu przez firmę NGC. 

Pyt.: Jak wysyłać monety do firmy NGC?

Odp.: Aby wysłać monety do firmy NGC, zapoznaj się z sekcją Pakowanie monet do wysyłki.

Pyt.: Jaka jest pozycja firmy NGC na rynku i jak długo działa ona w branży? 

Odp.: Firma NGC, założona w 1987 roku, dokonała do tej pory gradingu ponad 39 milionów monet. Szybko się rozrosła i została wiodącym na świecie samodzielnym usługodawcą – ze względu na dobrą reputację, spójność i dokładność ocen, a także dzięki niedrogim i elastycznym opcjom związanym z poziomami ocen. Zespół obsługi klienta firmy NGC został uznany za najlepszy w branży. Z tego względu firma NGC klasyfikuje więcej monet, w tym najlepszych na rynku, niż jakikolwiek inny usługodawca.

Pyt.: Co to jest grading szczegółowy?

Odp.: Grading szczegółowy opisuje stopień zużycia lub strat metalu wynikłych z użycia w obrocie. Firma NGC przeprowadza grading szczegółowy monet z uszkodzeniami powierzchni, takimi jak nadmierne zarysowania lub uszkodzenia powierzchni. Wraz z gradingiem szczegółowym NGC na etykiecie podajemy określone informacje dotyczące stanu powierzchni monety. Więcej informacji uzyskasz, klikając tutaj.

Pyt.: Jaki jest koszt zwrotu monet do właściciela? 

Odp.: Aby uzyskać informacje dotyczące kosztów wysyłki, skontaktuj się z nami  lub zadzwoń do działu obsługi klienta w firmie NGC pod numer tel. +1 941-360-3990. Tabela dot. opłaty pocztowej za zwrot, znajdująca się na formularzu Towarzystwa Kolekcjonerów, ma zastosowanie jedynie do przesyłek krajowych wewnątrz USA.